DOCE PARES ESKRIMA

Edzések

Helyszín:

1135 Budapest Béke utca 21-29. III. em. (bejárat a Fáy utca felől)

 

Edzések:

Hétfő:

17:30 - 18:30 Xo Training

18:30 - 20:00 ESKRIMA

20:00 - 21:00 Késharc

Szerda:

17:30 - 18:30 Xo Training 

18:30 - 20:00 ESKRIMA

20:00 - 21:00 Filippino boksz

Legújabb videóink


Botharc - A versenyzésről

Youtube csatorna

Tekintsd meg a többi videónkat is youtube csatornánkon:

 

 

A Magyar csapat

Az eskrima történelmében mindig rendeztek viadalokat, ahol a különböző falvak, városok harcosai összemérhették a képességeiket egymással. Leggyakrabban neves ünnepek fénypontjaként került sor a „halálküzdelmekre", ugyanis ezek a harcok két féle képen érhettek véget: 1. ha az egyik fél feladta a küzdelmet (ez ritkán fordult elő), 2. halállal. Akkoriban a harcos maga gondoskodott a fegyveréről és védőfelszereléséről, ami nem jelentett többet magára csavart vastag ruhadaraboknál.

A mai versenyzés össze sem hasonlítható a régi küzdelmekkel. Jelenünkben az összecsapás szigorú szabályok közé sorolt, ellenőrzött körülmények között zajlik. Edzők segítik a felkészülést, bírák ellenőrzik a szabályok betartását, fejlet technológiával előállított védőfelszerelések védik az indulókat a sérülésektől, és nem utolsó sorban sokkal több versenyszámban mérhetik össze a felkészültségüket a versenyzők.

A Doce Pares Eskrima oktatási tematikájában megtalálható az elméleti és a gyakorlati ismeret a verseny eskrimáról, amiről a tanulónak számot kell adnia a magasabb fokozatok megszerzésénél. Ha egy eskrimador eldönti, hogy komolyabban szeretne foglalkozni a versenyzéssel, külön felkészülést igényel technikailag, erőnlétben, mentálisa.

A versenyzésre a sportolót alaposan fel kell készíteni, mert a felkészületlen versenyzőt indokolatlanul sérülésveszélynek és kudarcélménynek teszi ki az edzője.

A versenyző teljesítő képességét befolyásolja:

  • fizikai erőnlét, gyorsaság, állóképesség, mozgékonyság,
  • technikai ismeret,
  • taktikai ismeret,
  • versenytapasztalat,
  • egyéni szellemi és lelki tényezők.

A sportolót egyéni edzés terv alapján kell felkészíteni. Ki kell alakítani azt a küzdőmodort, amely egyéniségüknek leginkább megfelel, ki kell választani és begyakorolni azokat a technikákat, melyek számára a legnagyobb hatékonysággal működnek, technikai ismeretanyagát bővíteni kell, erőnlétét - időzítve a versenyre - csúcsra kell emelni.

 
Megosztom